24/6 - akuten.. & 25/6

Publicerat: 2013-06-25/09:02:53

Hej godingar! Anledningen till att jag inte bloggade igår va för att jag inte alls mådde bra, de gör jag fortfarande inte. Jag har feber, och fruktansvärt ont i halsen, kan inte äta o kan knappt dricka, det gör så ont!
Men iaf, skulle börja jobba igår men fick sjukanmäla mig & sen ringa till vårdcentralen. Där fick jag en tid kl 11.
Fick en riktigt dum läkare rent ut sagt som inte tog mig på allvar. Han tig ett halsprov och lite små kontroller bara. Enligt han var det ett virus som jag hade i halsen o dom kunde inte göra något åt saken, så jag fick åka hem igen.
Sov hela eftermiddagen, var så utmattad eftersom jag hade feber o inte kunde äta något. På kvällen la min temp. på 39,5.. Så mamma beslutade att vi skulle till akuten. Hur bra läkare som helst! & har världens bästa mamma som ville följa med.
På akuten tog dom först kontroller o stick i fingret. Sen fick vi vänta i ca en timme innan en läkare kallade in oss. Han skulle försöka ta reda på vad det var & han kollade o kände på hals o i munnen. (Smärtsamt vill jag lova).. Sjukt bra läkare, väldigt snäll och omtänksam. Han skrev även ut antibiotika till mig. För det jag hade var inte något virus utan en bakterie som kunde drabba oss unga..

Nu har jag precis druckit en kopp te, ett glas nypon och försökt äta jordgubbskräm. Te'et gör en del, de går liiiite bättre att dricka efter de. Visst är de smärtsamt, men vad ska man göra, man får försöka ändå..
Är iaf hemma idag igen, febern har gått ner till 38,5, alltid något..
Nu ska jag mysa lite med busarna tänkte jag..
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Bloggadress:

Kommentar: