Nu ska jag dejta kudden !

Publicerat: 2009-11-23/23:51:06

Har precis kollat klart på filmen, & jag måste bara säga en sak, ted (en gt påg) är väääääldigt lik adam, jag skojar nt :o   hahahaha...
& ja jag kom på vad det var jag skulle säga:
vf firar vi egentligen jul?, visst det är mysigt och sånt, men . . vf ?. egentligen finns det inget svar, fanns jesus, finns gud?. det är det ingen som vet, och vf ska vi ge varandra julklappar osv, jesus hade väl inga julgranar och pynt? :o
& vf firar vi påsk?, det var då jesus dog ju, det är precis som om man ska göra ngt stort av det hela för att en människa dött?. man är väl inte glad för att en människa dött, då sörjer man väl?. jag fattar seriöst inte mig på traditionerna, ngn som förstår ? :O

men nu ska jag dejta kudden, en ny dag imon jue.. ska leka med kajooo då.
puss på er, och sms'a massoooor, det gillar vi ! ;*


Kommentarer
Skrivet av: Kritikern David Ekdahl

Tror nog du bör läsa på lite innan du gör sådant påhopp om vår frälsare ! Vi i kristendomen firar jul pga minne av Jesu födelse. Och din fråga om varför vi skulle ge julklappar till varandra, symboliserar ju en hyllning judarnas nyfödda kung (jesus) De hyllade honom med att ge honom gåvor - guld och rökelse och myrra.



Och vi firar påsken för att, ja som du säger jesus dog, men det är inte därför vi firar ! utan - Det var då jesus uppstod, att han alltså - att människan lever vidare till både kropp och själ. Och det var då en otrolig lycka, att judarnas kung "återupplivades" igen, hoppas du fick svar på dina frågor och funderingar, bara att ringa, om du undrar över mer (:

2009-11-24 @ 20:09:00
Skrivet av: Mellis

haha ingen bryr sig xD

2009-11-25 @ 22:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:

Bloggadress:

Kommentar: