Mega uppis!

Publicerat: 2013-05-22/12:53:30
Hej mina vänner! Jag har helt enkelt inte orkat blogga. Så nu kommer ett bombnedslag med bilder och texter. ;)
 
Söndags: 
Sov jag ganska länge efter kvällens/nattens hemfärd. Fick även reda på att jag kom på en 9e plats på SM. Helt okej, men kunde som sagt gjort bättre ifrån mig :) Får se om jag lägger upp någon video, har knappt tittat på dom själv än haha.. Aja i söndags sov jag läge som sagt och därefter förljde jag med mamma o Lasse till tomatenshus för att köpa tomat och gurkplantor. Därefter åt vi lunch på Väla och sen var jag bara hemma och tog de lugnt resten av dagen. 
 
 
Måndags: Sov lite längre än vanligt, för hade inte fått något jobb. Så pysslade lite här hemma & gick ut med vovvarna väldigt många rundor, de va uppskattat. För hur härligt är det inte nu när rapsen är gula. De är så fint och hur mysigt som helst. Då är de faktiskt positivt att bo utanför stan. Jag hann även med att tvätta bilen och köra ett gympass (rygg & biceps) innan jag hämtade Lasse. Sen hände inte så mycket den dagen. :)
 
 
Tisdags: Inget jobb då heller. Pysslade åter igen här hemma lite, man hittar helt enkelt alltid något att göra haha. Mot 1 tiden körde jag in till Lasses jobb för att byta bil och därefter till lasarettet för att hämta mamma. Därefter var jag ute med vovvarna o sen vilade vi. & som varje tisdag var vi först ute i skogen och sen på valpkursen. Igår var sista gången och vi hade en inkallelse-tävling där Louis kom 2a faktiskt. Han såg så lycklig ut när han fick springa haha. Underbara hund. & vi hade även en slags stafett där vi hade tre "stationer". På första stationen skulle hunden sitta, andra skulle hunden ligga och sista skulle vi "tappa" godisen och hunden skulle ha ögon kontakt med oss innan dom fick ta godisen & sen skulle man springa tillbaka. Därefter fick vi diplom o så. Instruktören tyckte att jag hade varit en kämpe med Louis eftersom att han varit så kaxig och inte skulle lyssnat, men jag hade knäckt honom och lyckats får honom till att lyssna. Så glad att jag gick valpkursen med honom. (Ska som sagt göra ett inlägg med vad vi lärt oss.)Både jag och mamma funderar på att gå på någon mer kurs faktiskt :)
yes, annars efter valpkursen var jag på gymmet med Martin och Jonas. Tränade bröst och triceps. Sen blev det hem och ta de lugnt bara :)
 
 
 
IDAG: Vaknade och hade återigen inte fått något jobb. Men idag var det mindre skoj för Eddisen. För idag var det återigen ett besök hos veterinären eftersom att Eddis har fått körsbärsöga igen, fast på andra ögat. :( Så det blir operation på måndag & då ska veterinären även dra ut mjölktänder som han inte har tappat. Stackars Eddis :( Bara det blir bra så är vi glada. 
Just nu sitter jag bara här, ska strax ner o äta lunch och göra lunch till sömntutorna. :)
Ha en bra dag!
 

Kommentarer
Skrivet av: Elsasvalpar

Oj, vilken uppdatering och vilken fin kavalkad av bilder!
Näe, jag tror knappt det är sant, har Eddis fått på adra ögat oxå? Vad är oddsen för det?! Men nu går det på försäkringen hoppas jag?! Å så mjölkisarna, ja både Messi och Timon har fått ta ut tänder, de verkar sitta som berget. Louis har inga problem med det antar jag? Hade ni tandtillägget i försäkringen?
/E

2013-05-22 @ 13:51:21
Skrivet av: Elsasvalpar

Bra jobbat på Valpkursen! (det glömde jag ju skriva, blev så inne i stackars Eddis körsbärsöga.)
/E

2013-05-22 @ 14:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:

Bloggadress:

Kommentar: